Odborné hodiny

Výtvarná výchova

Krúžková činnosť výtvarnej výchovy sa zameriava na rozvoj kreativity, jemnej motoriky a vizuálneho vnímania detí. Prostredníctvom rôznych výtvarných techník, ako sú kreslenie, maľovanie, modelovanie alebo tvorba z rôznych materiálov, si deti osvojujú základy výtvarného umenia a manuálne zručnosti.

V rámci výtvarnej činnosti sa deti učia:

  • správne používať rôzne výtvarné pomôcky (štetce, pastelky, nožnice, lepidlo),
  • rozvíjať svoju fantáziu a kreativitu pri tvorbe vlastných diel,
  • rozpoznávať a používať základné farby, tvary a kompozície,
  • zlepšovať jemnú motoriku pri precíznych činnostiach, ako je strihanie alebo lepenie,
  • spolupracovať v skupinových výtvarných projektoch a zdieľať svoje nápady s ostatnými.

Deti sa zároveň učia estetickému vnímaniu a rozvíjajú si schopnosť sebavyjadrenia prostredníctvom výtvarného umenia. 

Hra na klavír

Hra na klavír v rámci krúžkovej činnosti pre deti prispieva k rozvoju hudobných, kognitívnych a motorických schopností detí. V rámci tejto aktivity si deti osvojujú:

  • Hudobné základy: Deti sa učia rozlišovať jednotlivé tóny, melódie a rytmus, čo prispieva k rozvoju ich hudobného sluchu a zmyslu pre rytmickosť.
  • Rozvoj jemnej motoriky: Práca s klávesmi klavíra vyžaduje precíznu koordináciu prstov, čím sa posilňuje jemná motorika, koordinácia ruka-oko a schopnosť ovládať svoje pohyby s väčšou presnosťou.
  • Pozornosť a koncentrácia: Deti sa počas hrania učia sústrediť na jednotlivé tóny a ich správne poradie, čo im pomáha zlepšovať schopnosť koncentrácie a trpezlivosti.
  • Pamäťové schopnosti: Pri nácviku jednoduchých melódií si deti trénujú pamäť, keďže musia zapamätať poradie tónov a rytmické štruktúry.

Fotogaléria

Gymnastický krúžok v materskej škole je špeciálna aktivita zameraná na rozvoj základných pohybových a gymnastických zručností detí. Cieľom krúžku je podporiť všestranný fyzický rozvoj detí a budovať pozitívny vzťah k pohybu.

Čo si deti osvojujú:

  • Základné pohybové zručnosti: Deti sa naučia pohybovať sa koordinovane a kontrolovane, osvojujú si základné pohyby ako chôdza, beh, skákanie, preskoky, kotúľanie a balansovanie.
  • Rovnováha a koordinácia: Prostredníctvom rôznych cvičení a aktivít zlepšujú rovnováhu, čo je dôležité pre ďalší fyzický vývoj. Cvičenia na kladine, skoky cez prekážky alebo balansovanie na rôznych povrchoch napomáhajú rozvoju tejto schopnosti.
  • Flexibilita a posilňovanie: Deti vykonávajú cviky na zlepšenie flexibility, ako sú úklony, natiahnutia alebo rôzne gymnastické pozície, ktoré napomáhajú aj posilňovaniu základných svalových skupín.
  • Tímová práca a disciplína: Deti sa učia pracovať v tíme, dodržiavať pravidlá a rešpektovať inštrukcie. Prostredníctvom spoločných cvičení sa učia spolupracovať a podporovať jeden druhého.

Hodiny tanca

V rámci hodín tanca si deti osvojujú základné pohybové a tanečné zručnosti, ktoré prispievajú k rozvoju ich motoriky, koordinácie a rytmického cítenia. Prostredníctvom tanca deti zlepšujú schopnosť ovládať svoje telo, učia sa pohybovať v súlade s hudbou a rozvíjajú priestorovú orientáciu.

Čo sa deti naučia:

Rytmika a hudobné vnímanie

  • Deti sa učia vnímať rytmus hudby a pohybovať sa v jeho súlade, čo rozvíja ich hudobný sluch a zmysel pre rytmus.

  • Koordinácia a motorika – Pri tanci si deti zdokonaľujú koordináciu pohybov a jemnú aj hrubú motoriku. Tanečné cvičenia zahŕňajú pohyby rúk, nôh a tela, ktoré podporujú rozvoj rovnováhy a plynulosti pohybov.
  • Kreativita a sebavyjadrenie – Tanečné krúžky podporujú tvorivosť detí, učia ich vyjadriť pocity a myšlienky prostredníctvom pohybu, čo prispieva k ich emocionálnemu rozvoju.
  • Spolupráca a tímová práca – Deti sa učia spolupracovať v skupine, dodržiavať pokyny učiteľa a zohľadňovať pohyby ostatných, čo posilňuje ich sociálne zručnosti.
  • Sebadôvera a vystupovanie – Vystúpenia pred spolužiakmi alebo na rôznych podujatiach rozvíjajú u detí sebadôveru a schopnosť prezentovať sa.

Prvé krôčiky k hudbe/Rytmické krôčiky programu Yamaha

Prvé krôčiky k hudbe a Rytmické krôčiky programu Yamaha, poskytujú  priestor na rozvoj základných hudobných zručností a schopností. Cez rôzne spevácke, rytmické a pohybové aktivity si osvojujú koordináciu pohybov, správne dýchanie, artikuláciu a výslovnosť.

Deti sa učia:

  • Rytmiku a tempo: Prostredníctvom jednoduchých rytmických cvičení, piesní a rytmických nástrojov ako sú tamburíny, zvončeky či bubienky, si rozvíjajú zmysel pre rytmus.
  • Hudobné nástroje: Osvojovanie si základných hudobných nástrojov a ich zvukov prispieva k rozvoju sluchového vnímania a hudobnej pamäte.
  • Spev a hlasový prejav: Upevňovanie správnych hlasových návykov, dýchania a spevu prispieva k rozvoju rečových a komunikačných schopností.
  • Pohyb a hudba: Rytmické pohybové aktivity spojené s hudbou pomáhajú deťom rozvíjať motoriku, koordináciu a schopnosť vnímať hudbu v pohybe.