Odborné hodiny
Výtvarná výchova
Krúžková činnosť výtvarnej výchovy sa zameriava na rozvoj kreativity, jemnej motoriky a vizuálneho vnímania detí. Prostredníctvom rôznych výtvarných techník, ako sú kreslenie, maľovanie, modelovanie alebo tvorba z rôznych materiálov, si deti osvojujú základy výtvarného umenia a manuálne zručnosti.
V rámci výtvarnej činnosti sa deti učia:
- správne používať rôzne výtvarné pomôcky (štetce, pastelky, nožnice, lepidlo),
- rozvíjať svoju fantáziu a kreativitu pri tvorbe vlastných diel,
- rozpoznávať a používať základné farby, tvary a kompozície,
- zlepšovať jemnú motoriku pri precíznych činnostiach, ako je strihanie alebo lepenie,
- spolupracovať v skupinových výtvarných projektoch a zdieľať svoje nápady s ostatnými.
Deti sa zároveň učia estetickému vnímaniu a rozvíjajú si schopnosť sebavyjadrenia prostredníctvom výtvarného umenia.
Hra na klavír
Hra na klavír v rámci krúžkovej činnosti pre deti prispieva k rozvoju hudobných, kognitívnych a motorických schopností detí. V rámci tejto aktivity si deti osvojujú:
- Hudobné základy: Deti sa učia rozlišovať jednotlivé tóny, melódie a rytmus, čo prispieva k rozvoju ich hudobného sluchu a zmyslu pre rytmickosť.
- Rozvoj jemnej motoriky: Práca s klávesmi klavíra vyžaduje precíznu koordináciu prstov, čím sa posilňuje jemná motorika, koordinácia ruka-oko a schopnosť ovládať svoje pohyby s väčšou presnosťou.
- Pozornosť a koncentrácia: Deti sa počas hrania učia sústrediť na jednotlivé tóny a ich správne poradie, čo im pomáha zlepšovať schopnosť koncentrácie a trpezlivosti.
- Pamäťové schopnosti: Pri nácviku jednoduchých melódií si deti trénujú pamäť, keďže musia zapamätať poradie tónov a rytmické štruktúry.
Gymnastický krúžok v materskej škole je špeciálna aktivita zameraná na rozvoj základných pohybových a gymnastických zručností detí. Cieľom krúžku je podporiť všestranný fyzický rozvoj detí a budovať pozitívny vzťah k pohybu.
Čo si deti osvojujú:
- Základné pohybové zručnosti: Deti sa naučia pohybovať sa koordinovane a kontrolovane, osvojujú si základné pohyby ako chôdza, beh, skákanie, preskoky, kotúľanie a balansovanie.
- Rovnováha a koordinácia: Prostredníctvom rôznych cvičení a aktivít zlepšujú rovnováhu, čo je dôležité pre ďalší fyzický vývoj. Cvičenia na kladine, skoky cez prekážky alebo balansovanie na rôznych povrchoch napomáhajú rozvoju tejto schopnosti.
- Flexibilita a posilňovanie: Deti vykonávajú cviky na zlepšenie flexibility, ako sú úklony, natiahnutia alebo rôzne gymnastické pozície, ktoré napomáhajú aj posilňovaniu základných svalových skupín.
- Tímová práca a disciplína: Deti sa učia pracovať v tíme, dodržiavať pravidlá a rešpektovať inštrukcie. Prostredníctvom spoločných cvičení sa učia spolupracovať a podporovať jeden druhého.
Hodiny tanca
V rámci hodín tanca si deti osvojujú základné pohybové a tanečné zručnosti, ktoré prispievajú k rozvoju ich motoriky, koordinácie a rytmického cítenia. Prostredníctvom tanca deti zlepšujú schopnosť ovládať svoje telo, učia sa pohybovať v súlade s hudbou a rozvíjajú priestorovú orientáciu.
Čo sa deti naučia:
Rytmika a hudobné vnímanie
- Deti sa učia vnímať rytmus hudby a pohybovať sa v jeho súlade, čo rozvíja ich hudobný sluch a zmysel pre rytmus.
- Koordinácia a motorika – Pri tanci si deti zdokonaľujú koordináciu pohybov a jemnú aj hrubú motoriku. Tanečné cvičenia zahŕňajú pohyby rúk, nôh a tela, ktoré podporujú rozvoj rovnováhy a plynulosti pohybov.
- Kreativita a sebavyjadrenie – Tanečné krúžky podporujú tvorivosť detí, učia ich vyjadriť pocity a myšlienky prostredníctvom pohybu, čo prispieva k ich emocionálnemu rozvoju.
- Spolupráca a tímová práca – Deti sa učia spolupracovať v skupine, dodržiavať pokyny učiteľa a zohľadňovať pohyby ostatných, čo posilňuje ich sociálne zručnosti.
- Sebadôvera a vystupovanie – Vystúpenia pred spolužiakmi alebo na rôznych podujatiach rozvíjajú u detí sebadôveru a schopnosť prezentovať sa.
Prvé krôčiky k hudbe/Rytmické krôčiky programu Yamaha
Prvé krôčiky k hudbe a Rytmické krôčiky programu Yamaha, poskytujú priestor na rozvoj základných hudobných zručností a schopností. Cez rôzne spevácke, rytmické a pohybové aktivity si osvojujú koordináciu pohybov, správne dýchanie, artikuláciu a výslovnosť.
Deti sa učia:
- Rytmiku a tempo: Prostredníctvom jednoduchých rytmických cvičení, piesní a rytmických nástrojov ako sú tamburíny, zvončeky či bubienky, si rozvíjajú zmysel pre rytmus.
- Hudobné nástroje: Osvojovanie si základných hudobných nástrojov a ich zvukov prispieva k rozvoju sluchového vnímania a hudobnej pamäte.
- Spev a hlasový prejav: Upevňovanie správnych hlasových návykov, dýchania a spevu prispieva k rozvoju rečových a komunikačných schopností.
- Pohyb a hudba: Rytmické pohybové aktivity spojené s hudbou pomáhajú deťom rozvíjať motoriku, koordináciu a schopnosť vnímať hudbu v pohybe.